Olen pahoillani etten sattumoisin ole muistanut uiskennella paikalle kertomaan uusia asioita merten ekosysteemeistä ja planktonin liikkeistä, mutta en ole jaksanut tai muistanut koko blogia.

Mutta siis: tällä hetkellä olen sellaisessa tukiryhmässä, jonka avulla aion rantautua, sätkiä hiekalta matalikkoon ja muuttua kalaksi. Olin kauan aikaa kaupassa käydessäni huomannut lapun ilmoitustaululla ja päätin sitten eräänä päivänä ottaa sen. Etsin nettiosoitteen ja lähetin systeemin päätyypille viestiä, ja kun olin saanut mukavasti tietoja, liityin ryhmään.

Kyseinen operaatio kestää kahdeksan viikkoa ja ryhmätapaamisia on kerran viikossa. Ensimmäinen kerta oli tämän viikon maanantaina, jolloin otettiin paino, rasvaprosentti, kehon ikä, vyötärömitta, lantiomitta, allimitta ja reisimitta.

Oli aika vaivaannuttavaa ilmestyä pieneen huoneeseen, jossa oli keski-ikäisiä ihmisiä, joista osa jo tunsi toisensa. Olen ryhmämme nuorin ja naisista varmaan lihavin, kiva juttu... miehiä on yksi. Oli ärsyttävää kuunnella ryhmän johtajaa, joka oli ällöttävän pirtsakka papupata. Hassua mihin tulee joutuneeksi kun haluaa pienentyä vyötäröltään...

Osoitteessa www.voihyvin.com liityin ryhmään.

Ensimmäisellä luennolla käsittelimme vettä ja hitusen proteiineja. Ja käsky kävi että vettä olisi juotava paljon ja proteiineja olisi syötävä hirveästi. Ja hiilareita pitäisi vähentää, eli leipää, pastaa ym. ei saisi syödä. Olen kyllä syönyt, mutta tosi vähän. Se, että minun pitäisi syödä päivittäin 110g proteiinia, on mahdotonta. Olen yrittänyt, mutta en onnistu. Proteiinit ovat kalliita. Ja niitä ei jaksa nakertaa. Että vaikka rakastankin proteiinipatukoita ja maitotuotteita, niin ei ole varaa.

Laskin että pitäisi juoda vettä joku 3,3L. Sekään ei onnistu. Juon yleensä pelkkää vettä joku litran, vähän päälle. Että vaikka se on hyvää. niin ei se noin hyvää ole.

Aluksi oli todella vaikeaa pitää näpit erossa herkuista. Eilen söin fazerinan, ja tänään fazerinan ja yacky- makupalan. Ne onneksi riittivät. Olin aika skeptinen sen suhteen, että proteiinien yltiömäinen mussuttaminen auttaisi, mutta on se vähän auttanut. Lisää kylläisyyttä ja vähentää makeanhimoa.

Hirveästi en ole jaksanut liikkua, koska käveleminen esimerkiksi ahdistaa minua ja pakkopullainen kuntoilu tekee kiukkuiseksi. Ja jos tulee kiukkuiseksi liikunnasta, niin sen jälkeen tekee mieli makeaa. Tässä on aivan hirveästi tehnyt mieli Aino Maitosuklaa- jäätelöä. Mutta eilenkin sain itseni olemaan ostamatta sitä.

Huomenna on taas ryhmätapaaminen.

Yritän nyt kirjoitella hieman useamminkin kun on jopa jotain kerrottavaa.